Shit, shit, shiiiit!

Jag befinner mig mitt i en krigsdans av sprattlande armar och ben och skrikande glädjerop.
"Shiit, jag fattar inte att det är sant. "Nä fatta, fatta att du och jag...", "Herreguuud".
Det som hänt är att jag tryckt på bekräftaknappen och därmed bokades de sista två platserna med Ryanair till Malta. Thailandsdivorna är i farten igen. Denna gång med Malta som mål. Från beslut till handling tog det cirka 12 minuter.
"Okej", säger jag högt och försöker överrösta glädjeskiken, "då tar jag pengar från ditt konto".
Dottern har för 12 minuter sen redogjort att hon har 5000-6000 kr på kontot. I själva verket är det 1600 och då ska jag ta 1200 nu.
"Men vaddå, jag har ju levt jättebilligt". Jag klickar fram transaktionerna och hon får titta själv.
"Äsch men jag hinner få ett studiebidrag till och vi bor ju billigt hos Andreas" (tremänningen på Malta).
Här ska ingen pengabrist stå i vägen och morfar är redan uppbokad, han skjutsar till Skavsta. Milda Mathilda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0