Thaidotter tillbaka och kaoset är återställt

Det tog exakt tio minuter innan dotterns rum var sig likt igen. Det vill säga hela innehållet i hennes resväska täcker golv och säng. Mitt i smeten sitter hon och Matilda och tittar igenom bilder från Thailand. Det fnissas, viskas och skrattas hysteriskt. Det jag får veta är att några australienska grabbar uppvaktat dem och den ena har kärat ner sig i Matilda och väntas till Sverige om en månad. Och hur ska hon då göra med nuvarande pojkvän... Hon vill inte såra honom och så blir det ju så tomt! "Jag kan ligga sked med dej", erbjuder sig Emma. Jag inser min plats och lämnar rummet. Alla råd är överflödiga, på min stenålder var ju allt annorlunda, eller....? Samtidigt som jag kan leva mig in i deras relativt bekymmerslösa tonårstillvaro och njuta av den från sidan (för jag var ju trots allt nyss 16), skulle jag inte vilja byta för en minut. Var tid har sin charm.

Emma njuter av livet i Thailand och i glaset är det vatten (hoppas jag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0