Packa upp unge!

19 dagar, 5 timmar och 30 minuter. Så länge har dottern varit hemma från sin Thailandsresa och så länge har hennes resväska upptagit större delen av hennes rum. Det tog tio dagar att få henne att tömma den, ytterligare fem att få tvätten ner i tvättstugan och nu kvarstår att få väskan ut i boden. "Jag är inte redo", är hennes förklaring. Jag har försökt allt. Månadspengen är fryst sedan en tid och idag tog jag till det västa jag kunde hitta på. "Du får inte plugga på annan ort om du inte kan hålla ordning omkring dej". Upplagt för bråk alltiså. Men jag blir GALEN. Vad gör man?



Kommentarer
Postat av: Annica

Egentligen borde jag sluta läsa dina tonårsbetraktelser. Just sånt här får mig galen redan nu med alla leksaker som slängs här och var (ja inte bara leksaker för den delen) och så menar du att man ska stå ut ända tills barnen flyttar hemifrån (och till viss del resten av livet)?!??

2010-03-24 @ 07:12:59
Postat av: Mia

Ja du kära vän....Förstår att du blir GALEN! Men jag tror att egentligen ska man inte bry sig så mycket så länge man kan stänga vederbörandes dörr och slippa se skiten :) Kram Kram

2010-03-25 @ 08:27:38
URL: http://miaochsus.blogg.se/
Postat av: Linda Fagrell

22 år och tre månader. Efter oräkneliga frysta veckopengar/månadspengar/skatteåterbäring och hot om att varken få flytta eller bo kvar hemma har jag fortfarande inte lärt mig att packa upp min resväska. Jag är hemskt ledsen att behöva säga det men jag tror inte att det finns någonting du kan göra. Däremot finns det en passande grupp på facebook som din dotter kan gå med i; - Golv? Jag kallar det horisontell garderob!

2010-03-26 @ 18:54:18
Postat av: Eva

Herregud Linda skräms inte så där. Fast du ingår ju i kategorin vuxen och då ska inte vi bry oss längre...

2010-03-27 @ 14:16:59
URL: http://mandelqvist.blogg.se/
Postat av: tonårsdottern

jag håller med Mia och Linda jag!!!

2010-03-27 @ 14:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0