När det gungar, titta ut genom fönstret

Det finns två kategorier av människor; energitjuvar och laddare. Ekvationen är enkel, ju fler laddare man omger sig med, desto bättre mår man. I verkliga livet finns så klart båda sorter och vi får helt enkelt förhålla oss till att en och annan energitjuv kommer i vår väg. Detta hände idag. Och då gäller det att vara snabb att ta sin medicin, dvs leta laddare. Och jag fick ett laddat råd som jag tycker var mycket klokt. "När det gungar under fötterna, se ut genom fönstret. Ser allt ut som igår, vad är det då som är skillnad". Jag tittade ut. Våren var där, liksom mina längdskidor. Perspektivet återvände och jag vände energitjuven ryggen.


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag var inne på samma tema i min lilla betraktelse om tidstjuvar. För det är vad dom är dessutom!!!

2010-03-10 @ 21:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0