Melankoliska vårkänslor

Jag är ett aprilbarn och ser våren som årets bästa årstid. Våren betyder hopp. Samtidigt kan jag bli hopplöst melankolisk den här årstiden, näst intill deppig. Min mamma har säkert en diagnos även för det, fast jag gillar inte diagnoser. Känslan har varit konstant hela veckan, trots sol och takdropp. Försökte till och med det säkraste knepet igår. Shopping! Jag botaniserade bland vårens alla snygga jeansplagg, klämde ner min 38-rumpa i ett par jeans i storlek 36, eftersom expediten lovade att de skulle töja sig och bli perfekta. Lunchen hade föregåtts av ett par impulsköpta stövlar på rea. Få se om jag gillar dom sen, tänkte jag. Ursmart va? Shoppingen ligger kvar i kassarna så det funkade inte.

Så nu sitter jag här och försöker framkalla lite lust och glädje.  Blundar för dammråttor, tvätt och matplanering och försöker fokusera på frågan "vad VILL jag göra". Och då blir det tomt. Tar gärna emot lite peppningstips utöver "ta en promenad i solen och njut".

Kommentarer
Postat av: Annica

Prata med dina underbara delägarkamrater och boka in en härlig s.w vet ja!

2010-03-13 @ 18:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0