Lägenhetsragg via Facebook

Så klart! Givetvis! Varför kom inte jag på den tanken!
Efter att ha ägnat åtskilliga timmar åt telefonsamtal, med pappa i Linköping, med vänner, med skola och så vidare la jag ner projekt "studera på annan ort". Dottern var jättesugen på affärsgymnasiet i Linköping, men bostad gick helt enkelt inte att lösa. Linköping är en universitetsstad punkt slut. Hyrorna på studentlyorna hade dessutom Stockholmsprislapp. "Det måste gå att hitta nåt. Jag kan bo utanför. I Finspång!", försökte hon övertala mej. Varken hon eller jag har en aning om var exakt Finspång ligger i förhållande till Linköping. "Äsch jag kollar på Facebook", sa hon och försvann. En kvart senare hörs jubel från hennes rum. "Jag har en kompis (läs FB-kompis), dom äger ett hyreshus och hyr ut, jag kan nog få hyra där, och under 3000 kr".
Oavsett hur det blir så är det helt fantastiskt hur den sociala världen fungerar. Släng ut en krok i havet och fisken hittar dig.

Kommentarer
Postat av: Emma gradin

lär tillläggas att det var över MSN och att jag kände killen sen förut!

2010-03-21 @ 16:00:57
URL: http://emmamandelqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0