Hur man gasar med spolknappen

Morgonens tågfärd till Stockholm var givetvis 45 minuter försenad. Strömlöst i Uppsala, tågmöten....ja vi har hört det till leda hela vintern. Svenska tåg är inte skapta för snö, söder om Sundsvall vill säga, för i norr funkar det tydligen. Nej det mest intressanta var hemfärden. Mitt i skogen stannade Tåg i Bergslagen och ur högtalaren meddelades att vi fått tekniskt fel på fordonet. Sedan kom chaffisen lunkande och gick in på toaletten och det började skvala frenetiskt. Han låste dörren till muggen och såg riktigt nöjd ut. Jag frågade förskräckt om alla toaletter var avstängda, men han lugnade mig med att det bara var denna. Han sa nåt om gemensamt lufttryck och att nu skulle nog tåget kunna tuffa vidare. Mycket riktigt!
Jag erkänner att jag är en hopplös humanist, men hur i fridens namn kan toaletten ha samband med framförande av ett fordon. Är gasen och spolknappen densamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0