Midsommar. Redan?

Ännu en vår som varit så hektisk att jag knappt hunnit med vitsippor och liljekonvaljer. Ännu mindre midsommar. Jag vet inte om det är ett nordiskt beteende, men vi svenskar verkar i alla fall ruta in oss efter tiden före och efter jul. Och tiden före och efter semester. Det innebär för oss i reklambranschen att alla deadlines ligger dagen innan julafton eller midsommar. Följaktligen sitter vi med näsan i datorerna kväll efter kväll, medan fåglarna sjunger utanför och gräset frodas. Och nu säger almanackan att det är midsommar. För mej är det en upprepning av förra året. Jag har inte planerat maten, vet inte när jag ska få till tårtan, men har dock lyckats bjuda vännerna till sommarstugan.

Jag älskar sommaren, och midsommar. Jag önskar jag kunde njuta mer av den. Ser fram emot torsdag kväll. Solen ska stå som spön i backen. Jag ska sätta mej på bryggan med en gigantisk gin och tonic. Ta ett djupt andetag. Och njuta!

Glad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0