What if? Bara du är sjuk på rätt sätt.

På kortet står det sjukvårdsförsäkring och ett telefonnummer. En mjuk röst presenterar sig som sjuksköterska och hon lyssnar ojande på min beskrivning av ryggont. "Oj, oj så kan man inte ha det". Frågorna halkar in på hur länge jag haft ont och vad jag gjort åt det. I takt med att frågorna blir mer ledande, blir mina svar mer svävande. Det luktar fälla. "Då ska vi se...", säger hon och attacken kommer. "Tyvärr gäller inte försäkringen. Du har besökt kiropraktor och försäkringen har en karenstid på 2 år". "Skojar du", utbrister jag. Att försöka hjälpa sig själv med akupunktur och kiropraktor diskvalificerade att få komma till läkare. "Så om två år kan jag få hjälp. Om jag inte vårdar mig själv vill säga?, frågar jag." "Japp".

Så ska man lägga pengar på sjukvårdsförsäkringar gör man bäst i att bli sjuk på rätt sätt. Och passa dig för att försöka kurera dig. Eller ljug ordentligt för systemet passar dåligt för ärliga människor som försökt allt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0