Visst kan man shoppa sig lycklig!

Min tidigare kollega hävdade att man visst kan shoppa sig lycklig. Jag håller med. Sen finns det andra som hävdar att lyckoruset för en nyinköpt soffa varar cirka 15 minuter. Jag är en inbiten nätshoppare. Just nu är min stora favorit bonaparte.se. För det första får jag sim VIP ( det ni) ta del av kollektionen väldigt tidigt. Jag har som sagt redan beställt sommarens sandaler. Sen kommer ett sms och jag springer bort till tobaksaffären och hämtar ut mitt jättepaket. Behöver jag säga att adrenalinet är på topp.

Därefter smyger jag upp i sovrummet (det är viktigt att få vara ifred), och öppnar lådan med andakt. Jag gillar speciellt att kläderna sitter på galjar, ofta med plastöverdrag. Känns lyxigt. Sedan går jag modevisning för dottern som i alla lägen är ärlig. "Du ser ut som en gumma" åker ner i lådan igen. Det brukar sluta med att hälften åker tillbaka. Då kommer nästa fördel. Man betalar bara in det man behåller. Såå smidigt. Denna gång fyndade jag ordentligt. Kläder som kändes okej vid förra beställningen, men som fick åka tillbaka när samvetet kom ikapp, inhandlades nu på rean. Dubbel lycka alltså. Så det där med 15 minuters lycka stämmer inte. Jag blir lycklig varenda gång jag tar i min nyinköpta handväska.


Kommentarer
Postat av: Cattis

Jag visste att jag inte var ensam, välkommen till klubben!

2010-02-02 @ 20:39:25
Postat av: Eva

Ja Cattis, du är källan till citatet

2010-02-03 @ 17:41:49
URL: http://mandelqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0