Jag tog några öl

Jag står i diskodunket på Wallmans salonger och försöker höra vad min 18-åriga son säger i luren. "Jag ska på krogen med grabbarna. Det blev lite hastigt så jag tog några öl i källaren. Nu har jag druckit sex stycken och det händer ingenting. Nu ser jag att det är 2,8:or." Polarnas hånskratt hörs i bakgrunden. De måste haft roligt åt honom. Jag är tacksam över att han är en sån amatör på området. "Men grabbarna fixar det", säger han och jag känner att jag inte vill veta vad som kommer upp på bordet. Han är myndig intalar jag mig själv. "Så jag kan nog inte hämta dig på tåget i morrn", säger han. Gulleplutten, tänker på allt, bil kan man ju INTE köra dagen efter. Eller....

Själv blir jag övertalad att gå vidare till ett danshak. Det är som en finlandsbåt bedyrar min kollega. Är tipset pålitligt frågar jag, eller är det nån medelålders tipsare som går ut lika ofta som jag. Det vill säga aldrig. Nej för tusan, han är singel, Stockholmare och pålitlig. Så vi går till "finlandsbåten" på Norra Bantorget. Såååå mycket folk. Technomusik. Vi står där alla kollegorna i ringdans. Gungar till låtar utan början och slut. Totalt otrallvänligt. Sen trallar vi hem i Stockholmsnatten klockan 2. De yngre kör till 5 tydligen. Tack och lov att man är medelålders, gift och får vara hemma och se på teve för det mesta.

Tack alla goa kollegor för en kul kväll.

Kommentarer
Postat av: Annica

Du är för härlig. By the way, I don´t feel hit at all ;-)

2010-01-30 @ 21:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0