Arlanda mood

Du vet känslan av att glida in på Arlanda. Konstatera att jag har gott om tid, kön spelar ingen roll bara jag hinner njuta länge i alla parfymbutikerna. Det luktar semester och jag tillhör, liksom alla andra, världens lyckligaste. För jag ska ut och resa. Det är Semester-Arlanda.
Så finns Jobb-Arlanda. Då svär jag över köerna i bagageinlämningen, gnäller över att gaten ligger längst bort och orkar bara ta en snabbsprut av den senaste parfymen. Människor går raskt med mobilsladdar i öronen och ibland undrar jag om det verkligen finns någon i andra änden eller om det bara är en “gubbnapp”. Dom gångerna räknar jag timmarna tills jag får komma hem igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0