Vilken var din första bil?

Jag gjorde en liten test och frågade några killar i min omgivning vilken bil som var deras första. Inte helt oväntat så kom Volvo upp ett flertal gånger.
Nu står en sån på min gård. Den är blå, halvskabbig, en 740 i -92 års modell. Ägaren är gänglig, blond och 18 år. Och mycket stolt. "Morsan det är både stjärtvärme och AC i den". Jag vägrar sätta min fot i den. Den sladdar nämligen. Ohämmat och obehärskat. Dubbarna är ett minne blott och desto mer snö, desto mer lyser ögonen på sonen. Fast igår kom han inte av gården. Visserligen har han lovat att köpa nya däck efter timmar av hot och tjat från min sida.
Hur kommer det sig då att just Volvo blir så många killars första bil? Jag har ingen aning. Jag kör helst sladdlöst.

Kommentarer
Postat av: Annica

Till tjej-statistiken; min första bil var en ford

2010-02-06 @ 10:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0