Konsten att vara sjuk

När man är sjuk ska man vila. Jag vet ju det, ändå är det totalt omöjligt. Naturligtvis sover jag som alla människor när jag har feber och influensa. Men i mellanläget, när man kanske vinner på att vila, men ändå orkar halvjobba. Som idag. Nytt batteri i datorn gör sängen till en lättillgänglig arbetsplats. Mobilen likaså. Och när engagemanget kopplas på, kopplas kroppen bort, liksom tiden. Det blev mer än en full arbetsdag. Faktum är att jag fick en liten energikick av att slippa känna efter hur jag mår, samtidigt som några högar måsten gjorde det lättare att andas. Fast ändå,  jag har inte klivit ur morgonrocken än. Och jag har legat i sängen. Alltså har jag vilat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0