Jag och Pippi Långstrump!

Jag vet inte om jag ska oroa mej för en snabbt accelerande åldersdemens eller helt enkelt konstatera att jag och Pippi Långstrump är rätt lika. För hon är en person som i sitt normala tillstånd är lite bak-och-fram. Nåja, jag ska inte hålla dig på halster längre. Dagens datum, klockan 11.30, mitt i ett telefonsamtal upptäcker jag att jag har mina tights ut och in. Ingen fara tänker du, de var väl svarta? Jo visst, men passformen var inte den bästa för de satt dessutom bak och fram (vilket förklarar att de känts lite konstigt hela morgonen). Så där har jag gått in min tjusiga tunika, med grova sömmar utstickande efter benen och en storlekslapp som antagligen syntes genom tunikan. Tack gode gud att mitt morgonmöte på SSAB blev inställt. Så medan jag gick in på toan och vände den glansiga sidan utåt, meddelade kollegorna mina kunder att jag skulle ringa upp så snart jag vänt byxorna rätt.
Det är såna gånger jag blir lite rädd för mej själv, men väljer att ta det med ett garv. Och min man blev inte ens förvånad. Okej...jag brukar knycka hans livrem till min morgonrock när jag inte hittar tillhörande skärp.
/Pippi Felstrumpa


Kommentarer
Postat av: Sus

Underbar morgonläsning till första kaffekoppen :)

Kul att du bloggar - nu har jag mycket att läsa ikapp.

OCH tack för tips om Iphone - måste ju trösta rejält :)

KRAM Sus

2010-02-26 @ 07:49:26
URL: http://miaochsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0