I morse vajade palmerna

Livet är kontrastfullt. Jag vaknade och möttes av ljumma vindar och vajande palmer. Samma eftermiddag kliver jag ut i -12 grader och gnistrande vinter. Eftersom det var väntat var det okej. Förra onsdagen satte vi ner foten på Gran Canaria och möttes av regn och storm och min första förmiddag tillbringades under en filt med frysknottriga ben. Det var inte okej. Bara för att det inte stämde överens med  mina förväntningar. Är man strax utanför sahara skiner solen, så är det bara. Men under täcket började jag läsa en fantastisk bok av Sanna Ehdin "Finn din inre styrka" som visade på kraften i ett positivt tänkande. Jo då, vi har hört det där förut. Men för mej blev minuslistan med "tankning i Spanien som de jävlarna säkert planerat, 2 timmars väntan på bagage, magsjuka i familjen och var är solfan, det är ju ändå solsemester..." till en pluslista "maten är fantastisk och allt ingår, vi sover 10 timmar per dygn, strandpromenaderna är härliga, jag tänker inte på jobbet, jag tar inte i en dator och jag har ju redan solexem – varför späda på..."

Så jag har suttit med min bok, med utsikt mot havet, med en sangria i handen. Jag tänker läsa boken många gånger och försöka leva efter den. När jag kom hem idag öppnade jag inte datorn eller satte på tvättmaskinen. Jag gick på den i veckor försummade yogan. Och jag har beslutat mej för att bli bättre på en massa självklara saker. Återkommer med hur det går.


Kommentarer
Postat av: deeped

Välkommen hem! Det där är nog något flera av oss skulle behöva tänka på... /Niclas nu på ett tåg som visserligen nästan är i tid men som är på väg till ett Sthlm där nästa tåg är inställt...

2010-02-24 @ 20:39:05
URL: http://deepedition.com
Postat av: Annica

Härligt. Du kanske kan köra Sanna Edhin komprimerat för mig?! Välkommen till kylan förresten.

2010-02-24 @ 21:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0