En lista med förmaningar

Det gäller att bortse från suckarna och vara bestämd när man har något viktigt att säga. "Vad är det där för papper, jag kan inte ens läsa dina kråkor", säger dottern buttert och stirrar in i skärmen igen. Jag ger mig inte utan läser första rubriken: "PÅ ARLANDA: fråga vid incheckningen allt du kan komma på". Hon biter sig i läppen för att antingen hindra ett skrattanfall eller ett vredesutbrott. Svårt att avgöra. Jag fortsätter att läsa. "FRANKFURT: följ strömmen ur planet, men stanna vid första dataskärm och leta efter er gate, gå inte mot LUGGUAGE och absolut inte mot CUSTOMS".

Det är nervöst att skicka sin snart 16-åriga dotter ensam med en kompis till Thailand. Även om kompisens föräldrar finns på plats där, så ska de byta flyg både i Frankfurt och i Singapore som dessutom visar sig ha två terminaler med tågförbindelse emellan.

"PÅ PLATS: akta er för tvivelaktiga taxichaufförer, bada aldrig på natten, lita aldrig på nån, jäklar om du tar en drink...."
Behöver jag säga att jag blev utkastad från hennes rum...


Ja, så här lär de väl se ut i Frankfurt eller i Singapore.

Kommentarer
Postat av: deeped

Fan, verkade som den där drinkförmaningen missades - eller att de letar efter sina anslutningar på skärmen :)

2010-02-14 @ 21:12:33
URL: http://deepedition.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0