Dotter på vift

Känslan att lämna av sin 16-åriga dotter på tågstationen i morse var rent ut sagt fasansfull. Vad tänkte jag på när jag tillät detta. Jag trodde i och för sig inte för en sekund att hon skulle få ihop till resan. Men det fick hon.

Tre samtal senare och ett gäng SMS där det senaste löd "nu kliver jag på :)" gör mig inte lugnare. Byte i Frankfurt och Singapore väntar innan de kommer fram till Phuket. Där väntar hennes väninnas familj på dom. Hoppas jag. Jag som trodde att jag hade hyfsat töjbar navelsträng. Det var inte så smart att helt nyligen titta på filmen "Taken" som handlar om just flickor på vift som hamnar i trafficing. Jag har liksom ingen FBI-pappa att slänga in. Men som någon intelligent sa till mig en gång "att oroa sig är ett säkert sätt att få skiten två gånger". Så jag städar lugnt skrivbordet nu, åker hem, packar och drar till Kanarieöarna. Affirmationer ska ju funka! "Det går bra, det går bra, det går bra..."




Kommentarer
Postat av: Annica

Det är klart det går bra! Och försök låt bli att tänka på vad du gjorde i samma ålder ;-)

2010-02-17 @ 07:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0