Solig söndag

Vaknar och trycker undan söndagsångesten. Bestämmer mej att hålla mej långt från datorn för att hålla vardagen stången. Att verkligen leva i nuet och njuta av att vara ledig, hellre än att planera för att vara oledig. Solen skiner in genom sovrumsfönstret och jag konstaterar att det är dags. Fyller hinken med varmt vatten och sätter igång. Med varje fönster som blir rent konstaterar jag att rutor behöver bytas, kittningen har släppt, färgen flagnar och i ett rum behöver hela fönstren bytas. Övergår till rabatterna. Räfsar, klipper grenar och inser att jag är sent ute med frösättningen. Planerar för vårsådden, den årliga flyttningen av blommor mellan mina land. Saker som inte alls stressar. Ser riktigt fram emot att plocka fram mina blommiga snickarbyxor och få jobba med hela kroppen och stänga av tankarna. Släkten rullar in på gården. Fika dukas fram på trappan. Vi solar och pratar. Folket försvinner och jag sätter på mig hörlurarna och försvinner in i min digitala bokvärld. Tar några fönster till. Och det går lekande lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0