Dotter i dyngspridare

Det mesta handlar om skolbalen just nu. Så även i kväll blev det en mannekängsväng i den gräddvita blåsan, jag vet inte för vilken tur i ordningen. I flera veckor har det pratats frisyrer och smink och att hålla formen. Så dottern hade inte tid att vänta på mig utan drog iväg före på kvällspromenad. En stund senare tog jag hundarna för en sväng. Den här tiden på året är det inte kul att vara lantis. Åkrarna stinker. Så när jag såg traktorn med dyngspridaren började jag leta alternativa flyktvägar och hoppade in en bit i skogen när den passerade. På håll ser jag att en av förarna vinkar ivrigt. Jag blir lite förvånad, känner ingen bonde i Murbo. Ännu mer förvånad blir jag när jag ser att det är min egen dotter som är ute och åker dyngspridare. Hon som för en halvtimme sedan spatserat runt i högklackat. Så är det kanske om man blir uppraggad på landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0